woensdag 27 juni 2012

Samara, Alajuela... Madrid!

Hoewel we hadden bedacht om steeds een tijdje op dezelfde plek door te brengen, hadden we eigenlijk niet gepland zo lang in Samara te blijven. We logeerden uiteindelijk bijna twee weken in hostel ‘Las Mariposas’ in deze relaxte kustplaats op het schiereiland aan de westelijke kust van Costa Rica.

Dolfijnenzoekplaatje
Samara was erg fijn. Het strand was honderd meter lopen en je kon er lekker eten. Overdag lagen we op het strand of in de hangmatten bij het hostel en ’s avonds dronken we een biertje met de andere hostelgangers aan de eettafel of in de kroegjes in het dorp. Veel hebben we verder niet ondernomen in Samara en dat vonden we eigenlijk wel best. We brachten een zonnige dag door op een boot om dolfijnen te zien en te snorkelen bij een eilandje. De dolfijnen kwamen niet echt dichtbij de boot, maar het was een mooi gezicht, allemaal in een rijtje achter elkaar. Het snorkelen viel wat tegen: de zee was nogal wild en er was niks te zien. Gelukkig zat er een jongetje achter ons in de boot dat afwisselend riep dat het "AWESOME", als ook "THE BEST DAY EVER" was.

Schelpen
Een ander mooi uitje was de middag die we doorbrachten op Barrigona Beach. Het gebied om dit strand heen is eigendom van Mel Gibson, maar het strand is publiek. We werden meegenomen door een lokale surfer. Terwijl we schelpen zochten en genoten van de rust, was het een mooi gezicht om de surfers op de metershoge golven te zien. Wel lazen we later wel dat je schelpen ab-so-luut niet mee mag nemen naar huis. Nou eh, hopelijk zijn ze er in het hostel in Alajuela blij mee.

Poas-vulkaan

Want dat was onze volgende bestemming, op een paar kilometer van het vliegveld. We hebben vanuit hier een bezoek gebracht aan de Poas-vulkaan. Je kunt met een bus naar boven rijden en het laatste stukje wandelen naar de krater. Deze lijkt op een groot meer, maar dan blauwgroen met een rookwolk erboven. Heel bijzonder om te zien!

Vanuit Alajuela hadden we nog een helse vlucht te gaan naar Madrid. Na veertien uur vliegen, met een tussenstop in de Dominicaanse Republiek kwamen we in Frankfurt. Daar werden we de verkeerde kant opgestuurd en konden we uiteindelijk met hard rennen en vriendelijk voordringen bij de controles nog net onze overstap halen. Drie uur later waren we in Madrid. Onze bagage had de overstap niet gehaald, maar deze werd daardoor wel naar ons hotel middenin de stad gebracht en drie verdiepingen opgetild. Achteraf dus niet zo’n slechte deal (voor ons dan).

Na twee relaxte dagen in de hittegolf in Madrid vlogen we maandag alweer door naar Bordeaux. Nog heel even vakantie vieren in Europa dus!

Bekijk hier de foto's van Samara en Alajuela!